Marcin Jastrzębski

LOTOS o planowanych skutkach regulacji dot. opłaty emisyjnej

Lotos

Zarząd Grupy LOTOS S.A. uważa, że przygotowywane zmiany w prawie nie będą miały wpływu na ceny detaliczne paliw, a powstający fundusz wesprze innowacyjne projekty realizowane w Grupie LOTOS.  Kluczowy wpływ na zmienność cen paliw mają koszty zakupu surowca i gotowych produktów na międzynarodowych giełdach oraz kurs polskiego złotego do dolara amerykańskiego. W drugiej kolejności na ceny paliw wpływają takie czynniki jak: sytuacja na lokalnym mikro-rynku, otoczenie konkurencyjne, czyli konkurowanie z innymi stacjami i sklepami, położenie […]

Pierwsza w historii LOTOSU ropa z USA dotarła do Gdańska

Rafineria Lotos w Gdańsku

Do gdańskiego Naftoportu wpłynął dziś rano tankowiec „St. Helen”, transportujący 600 tys. baryłek (tj. ok. 80 tys. ton) amerykańskiej ropy gatunku DSW (Domestic Sweet). To kolejny zakup LOTOSU, ale pierwszy w historii import z USA, który jest elementem konsekwentnie wdrażanej strategii spółki w zakresie dywersyfikacji dostaw surowców. Dywersyfikacja to jeden z priorytetów LOTOSU, zapisany w strategii na lata 2017-2022, którą konsekwentnie realizujemy. Dzisiejsza  dostawa jest tego najlepszym przykładem. To pierwszy, ale nie ostatni zakup ropy amerykańskiej […]

PGNiG dostarczy gaz dla Grupy LOTOS. Wartość nowego kontraktu może wynieść ok. 3,1 mld zł

Rafineria Lotos w Gdańsku

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA nadal będzie strategicznym dostawcą gazu ziemnego dla Grupy LOTOS. Obie firmy podpisały 25 października br. nowy kontrakt na sprzedaż paliwa gazowego. Umowa będzie obowiązywała do 30 września 2020 roku z opcją przedłużenia o kolejne dwa lata.Całkowita wartość zawartego kontraktu w przypadku jego obowiązywania przez 5 lat może wynieść około 3,1 mld zł.  Podpisany dziś kontrakt jest kontynuacją partnerskiej współpracy strategicznych, polskich firm sektora Oil&Gas. Grupa LOTOS i PGNiG to […]

Agnieszka Radwańska ambasadorką marki LOTOS

Na mocy 3-letniej umowy, najlepsza polska tenisistka Agnieszka Radwańska zostaje ambasadorką Grupy LOTOS. Celem koncernu jest zwiększanie rozpoznawalności marki LOTOS na świecie. W ramach współpracy, LOTOS planuje również działania z zakresu edukacji sportowej, skierowane do utalentowanej polskiej młodzieży. Umowa jest ważna do końca marca 2020 r. Współpraca obejmuje promocję marki LOTOS na turniejach z cyklu WTA Tour z udziałem tenisistki. W ramach zaplanowanych aktywności, przewidziany jest także udział Agnieszki Radwańskiej w wydarzeniach specjalnych firmy. Współpraca z Agnieszką Radwańską to doskonała szansa do mocniejszego zaakcentowania obecności Grupy LOTOS na rynkach zagranicznych. Warto podkreślić, że koncern eksportuje […]